Nikon D800 się wieszał i nadal się wiesza. Niestety upgrade softu do wersji B.1.01 nie pomogło za wiele, mimo że na oficjalnej stronie Nikona Polska można znaleźć taką oto informację:
?W przypadku rejestracji zdjęcia podczas przeglądania zapisanych zdjęć w trybie odtwarzania monitor aparatu wyłączał się, dioda dostępu do karty pamięci świeciła stałym światłem oraz, w rzadkich przypadkach, aparat przestawał reagować na polecenia. Ten problem został usunięty.?
Chyżo wgrałem nowy soft do aparatu, żeby paskudne zawieszanie się stanowiło jedynie wspomnienie z przeszłości. Zadowolony cyknąłem kilka zdjęć i? no nie wiesza się. Hura poprawili i wszystko jest jak należy. Kilka dni później, kolejne zabawy z aparatem (trzeba było ku potomności cyknąć kilka fotek, jak można z pięknego wrocławskiego rynku, zrobić Festung Breslau, czyli strefę kibica). Przypomniałem sobie, że zgodnie z zaleceniem Nikona włączyłem ?tryb awaryjny?, czyli wyłączyłem w menu aparatu tryb podświetlania prześwietlenia zdjęć i tryb wyświetlania histogramu. Oba ?gadżety? przeze mnie wykorzystywane na co dzień. Skoro Nikon pisze, że wszystko OK, no to trzeba przywrócić funkcjonowanie ?dobrego?. Ustawiłam na nowo w Menu Odtwarzania funkcje wyświetlania histogramu i wskazywania obszarów prześwietlonych. Cyk jedno zdjęcie, drugie i trzeciego już nie zrobiłem, bo aparat znowu wziął i się zawiesił. Co robić? Wyjąć akumulator i po problemie. Ale czy rzeczywiście powinno to być rozwiązanie w puszcze wartości używanego samochodu małolitrażowego? W sumie wkurzyło mnie to na dobre. Nikon odtrąbił sukces i nawet go ogłosił na stronie. Jesteśmy nieźli naprawiliśmy to, co sknociliśmy w produkcji. Długo się nie zastanawiając napisałem do Nikona.
A oto i odpowiedź.
Nikon Europe Support 01-06-2012 | 09:20
Szanowny Panie Dariuszu,
Dziękujemy za zadanie pytania poprzez system wsparcia technicznego Nikon w sprawie D800. Nowy firmware 1.10 nie rozwiązuje problemu, który Pan opisał. Z tego co wiemy sprawa jest znana i Nikon pracuje nad jej rozwiązaniem. Mamy nadzieję, że w niedługim czasie rozwiązanie zostanie opublikowane.
Serdecznie przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z tym problemem.
W razie dodatkowych pytań bardzo proszę o ponowny kontakt ze wsparciem technicznym.
Pozdrawiam serdecznie
(tu imię i nazwisko osoby odpisującej)
Europejskie Centrum Wsparcia Technicznego Nikon
Problem jednak nie został rozwiązany :-(.
Pozostaje więc pytanie po co się Nikon chwalił, że rozwiązał problem?!
1 komentarz
Chwalił się bo myślał, że naprawił 🙂
A tak poważnie to cholernie przykro i jestem wstanie zrozumieć narastającą frustrację bo innego słowa to tutaj chyba użyć nie można…
Życzę cierpliwości.